RS4 B5 AEM intake

RS4 B5 AEM intake

Zo, de AEM intake zit erin! Het was wel een beste klus en niet alles ging even eenvoudig als dat als eerst werd gedacht, maar het zaakje zit. We hebben gelijk het ‘klappende’ probleem met schakelen opgelost. De oorzaak? Een plat gedrukte rubber in het differentieel achter. Hieronder meer!

RS4 B5 AEM intake

We hebben het een stukje in moeten korten (het materiaal gemaakt van glasvezel) om het passend te krijgen. Het was voor mijn auto blijkbaar geen ‘bolt-on’ want het voorste stuk liep hoe dan ook aan tegen o.a de inlaatbuizen en wou er echt niet in ondanks servicestand van de bumper.

RS4 B5 Cold air intake

Door het aanpassen van het materiaal lukte het om de originele inlaat plastic weer te bevestigen zodat er altijd rijwind op de intake zal stromen nu. Qua prestaties merk ik dat de throttle-respons iets beter is geworden en vooral in de hogere toeren er iets meer pit in zit. Het zal met nummertjes hoogstens een paar PK meer zijn en qua geluid klinkt ie iets groffer nu.

Differentieel RS4 B5 cardan

We zijn meteen ook op onderzoek uitgegaan waarom het geklapper veroorzaakt wordt met schakelen. Het blijkt dus dat het rubber onder het differentieel achter volledig platgedrukt is. We hebben dit getest met de volgende test door het differentieel een stukje te verhogen, er een rubber onder te leggen, en een proefrit te maken.

En voila, het gebonk en geklapper is met een dikke 1000% verdwenen. Nu even een nieuw rubber voor achteren bestellen en het permanent oplossen dus!

0 comments on “RS4 B5 AEM intakeAdd yours →

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *